Σελίδες:

Εγγραφή στο Newsletter

Ατοπική Δερματίτιδα:Τα Πορίσματα Νέας Έρευνας.


Αυξημένη πρόσληψη των βιταμινών β-καροτένιο, βιταμίνης Ε, φολικού οξέος και σιδήρου μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ατοπικής δερματίτιδας (Α.Δ), μια μορφή εκζέματος, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Clinical Nutrition.

Τα παιδιά με τον υψηλότερο μέσο όρο πρόσληψης από τα τέσσερα θρεπτικά συστατικά βρέθηκαν να έχουν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο δερματίτιδας  από τα παιδιά με χαμηλότερη μέση πρόσληψη.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Kyung Hee στη Σεούλ, Κορέα, χρησιμοποίησαν δεδομένα τόσο για πρόσληψη βιταμινών και μετάλλων, καθώς και τους αντίστοιχους βιολογικούς δείκτες, Είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια προσέγγιση χρησιμοποιήθηκε.

Ατοπική δερματίτιδα, που χαρακτηρίζεται από περιοχές με έντονο κνησμό, ερυθρότητα και απολέπιση, είναι ένα από τα πρώτα σημάδια της αλλεργίας κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών της ζωής και λέγεται ότι οφείλεται στην καθυστερημένη ανάπτυξη του ανοσοποιητικού συστήματος.
Οι επιστήμονες ερεύνησαν περιπτώσεις πεντάχρονων παιδιών, 180 με ατοπική δερματίτιδα και 242 χωρίς  και αξιολόγησαν την διατροφή τους με διατροφικό ερωτηματολόγιο. Επίσης ελήφθησαν δείγματα αίματος μετά από μια περίοδο νηστείας για να καθορίσουν τα επίπεδα των λιποδιαλυτών βιταμινών, όπως η ρετινόλη, άλφα-τοκοφερόλη (μια μορφή της βιταμίνης Ε), β-καροτένιο και βιταμίνη C.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο κίνδυνος δερματίτιδας ήταν 56% χαμηλότερη σε παιδιά με τον υψηλότερο μέσο όρο πρόσληψης του β-καροτένιου, σε σύγκριση με τις χαμηλότερες μέσες προσλήψεις.

Επιπλέον, η διαιτητική βιταμίνη Ε, φολικό οξύ και σίδηρο σχετίστηκαν με 67, 63 και 61% μείωση του κινδύνου αντίστοιχα.

Των δεδομένα του ερωτηματολογίου που αφορούσαν την διαιτητική πρόσληψη ήταν συμβατά από τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από τα δείγματα αίματος. Τα επίπεδα της α-τοκοφερόλης με τον υψηλότερο μέσο όρο συνδέονται με 36% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης δερματίτιδας ενώ η ρετινόλη συσχετίστηκε με 26% χαμηλότερο κίνδυνο.

Οι ερευνητές συγκεκριμένα αναφέρουν πως «Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι η διατροφή με τα υψηλότερα αντιοξειδωτικά θρεπτικα συστατικά μειώνει τον κίνδυνο της Α.Δ και ότι οι εν λόγω επιπτώσεις εξαρτώνται από τη μείωση αυτών των θρεπτικών ουσιών».

Προσθέτουν επίσης πως «Τα θρεπτικά αντιοξειδωτικά συστατικά είναι γνωστά  για την εξουδετέρωση οξειδωτικού στρες και αναστέλλουν την φλεγμονώδη αντίδραση, σχετίζονται ενδεχομένως με την ικανότητα του ατόμου να περιορίσει την φλεγμονώδη αντίδραση των αλλεργικών παθήσεων».

www.nature.com

 

 


 

0 σχόλια.

Άσε αν θέλεις το δικό σου σχόλιο ή ερώτηση εδώ. Παρακαλώ όχι Greeklish